mandag den 21. august 2017

Skal du da ikke snart have en kæreste?

Når man er single, er det vel et af de mest frygtede spørgsmål man kan få og hvad pokker forventer folk egentlig at man svarer?


Hvis man har det lidt svært med at finde kærligheden er det ganske forfærdeligt, at sidde til den store familiefest og ens kiksede onkel i en halvbrandert råber hen over bordet: "Hvad så sveske, hvordan går det med kærlighedslivet?" Eller "jeg kan da ikke forstå at sådan en sød pige som dig ikke kan finde en mand."
Så kan man pludselig sidde der med hele selskabets øjne rettet mod sig, mens man prøver på at finde et svar der er mindre pinligt end det egentlige spørgsmål.

Spørgsmålet er nok ikke stillet i nogen ond mening, men det er et ualmindelig ubetænksomt spørgsmål, for hvad er svarmulighederne egentlig?

Skal man rødmende forklare, at man er for genert til at få sig en kæreste, selvom det er det man allerhelst vil.
Eller at man ikke rigtig synes at have  nogen værdi på kærestemarkedet og at ham man er forelsket i, hellere vil kysse med ens bedste veninde.
Måske er man forelsket i en man ikke kan få? Eller man har en hemmelig affære med en gift mand.

Ligegyldig hvad, er det svært at finde et høfligt svar på et uhøfligt spørgsmål.

Men hvem har ikke haft bare lidt lyst til at se Onkel Pinlig lige i øjnene og sige:

"Næh tak, så længe der kun er fjolser der minder om dig på markedet, er jeg ikke interesseret i at få en kæreste."

Eller:
"Jeg ved sgu ikke rigtigt, - jeg har endnu ikke fundet en der kan tilfredsstille mig seksuelt, så lige nu nøjes jeg med at gå i swingerklub."

Eller måske bare et velplaceret:
"Hvad fanden rager det dig?!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar